artikel

Track record: Marc van Gulick

Hotel

Wie twittert over zijn of haar verblijf bij Bilderberg-Landgoed Lauswolt in Beetsterzwaag, wordt ontvangen met een Twitterbitter. Een door general manager Marc van Gulick bedachte actie om het horecabedrijf via social media te verspreiden. ‘Het gevolg is dat mensen nogmaals over ons twitteren’, aldus Van Gulick, die sinds 2009 actief is op Twitter. Vandaag zijn Track record.

Track record: Marc van Gulick

Social media-paspoort
Twitter: @mvangulick 2.149 volgers en @HeerenHarinxma 801volgers
Facebook: 690 vrienden
LinkedIn: 1490 connecties
Favoriete app: NU

Is actief met social media, omdat…

‘Het leuk is, je snel nieuws kunt verspreiden en relevante informatie van mensen kunt vinden. Daarnaast is het zakelijk interessant, contacten zijn gemakkelijk te leggen.’

Wat zijn de zakelijke voordelen van het social media-gebruik?

‘Door beleving te creëren over en rondom het bedrijf, kan ik mensen binden en enthousiasmeren voor Lauswolt. Daar komen regelmatig leuke dingen uit voort.’

Geeft zichzelf het rapportcijfer, omdat…

‘Een 7, omdat ik aardig begin thuis te raken in de social media maar er nog steeds een hoop nieuwe dingen te ontdekken zijn.’

Heeft voor de komende periode de ambitie…

‘Mezelf meer te in Facebook. Ik heb het gevoel dat dit de komende jaren ‘het’ medium gaat worden.’

Meest opmerkelijke moment tot stand gekomen via sociale media?

‘Onze ‘Twitterbitter’. Als mensen de naam Lauswolt gebruiken op Twitter, bijvoorbeeld door te zeggen dat ze onderweg of in huis zijn, dan geven we ze een flesje ‘Twitterbitter’. Dat is een speciaal gebottelde Beerenburg van De Weduwe Joustra, met daarop de logo’s van Twitter en Lauswolt. Het gevolg is dat mensen spontaan nogmaals over ons twitteren.’

Mijn geheimtip is?

‘Houd het zoveel mogelijk persoonlijk. Mensen volgen, is veel leuker dan bedrijven volgen.’