artikel

Hof van Saksen maakt ongekende groei door

Hotel 2122

Hof van Saksen, het meest luxe resort van Nederland, ging in 2012 keihard onderuit na een faillissement, maar maakt sinds de overname door Driestar en Landal GreenParks een ongekende groei door. ‘We willen het meest bijzondere resort van Europa worden’, zegt Roland Rozenbroek, als general manager het gezicht van het resort. ‘Het managen van een huizenpark is vele malen moeilijker dan hotelier spelen.’

Hof van Saksen maakt ongekende groei door

Het is maandagmiddag, we zijn in het hoofdgebouw van Hof van Saksen, ‘het meest luxe resort van Nederland’, gelegen in het Drentse Nooitgedacht. Een zestal gasten wacht op het moment van inchecken en kijkt vanuit loungebanken naar het televisiescherm dat boven de receptie hangt. Op een filmpje is te zien hoe general manager Roland Rozenbroek, gekleed in pak, de ‘grootste indoor waterglijbaan ter wereld’ probeert. ‘Vet’, reageert een van de jongere gasten.

Hof van SaskenHet filmpje, ook op YouTube veelbekeken, levert Rozenbroek een zekere mate van bekendheid op. ‘Ik ben zelfs al om een handtekening en ruim 50 selfies met gasten gevraagd.’ Tijdens een rondgang over het resort wordt duidelijk dat hij niet overdrijft. ‘Hé, dat was die meneer uit dat filmpje’, fluistert een tiener richting zijn vader, als Rozenbroek net is gepasseerd. Even later, als de general manager op een elektrische step zijn rondgang over het resort vervolgt, klinkt er weer een blijk van herkenning. ‘Ik heb u op de iPad gezien’, zegt een jong ventje.

Gasten in de watten leggen

Het is zoals Rozenbroek het graag wil hebben: het gezicht van het resort zijn. Als een goed gastheer wil hij zijn gasten in de watten leggen. Zo gaat hij deze avond nog langs 17 boerderijen om een flesje wijn te brengen. Rozenbroek heeft zijn medewerkers op het hart gedrukt goed te luisteren naar de gasten. Hij wil op de hoogte worden gebracht wanneer gasten iets te vieren hebben. Dat kan een jubileum zijn of een verjaardag. In zijn filosofie is persoonlijke aandacht voor de gast de sleutel tot succes. Daar hoort ook bij dat de gast hem kent. 25 procent van zijn tijd als general manager wordt gevuld met het contact met gasten.

Download gratis het hele artikel

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels