blog

Haal binnen, die vreemde branche!

Hotel

Horeca is een van de weinige bedrijfstakken die succesvol kan samenwerken met totaal andere sectoren. Van een samenwerking met een vreemde branche kun je alleen maar beter worden, al kost het misschien een beetje tijd. Het vergroot de naamsbekendheid van je bedrijf en kweekt bij een succesvolle samenwerking nieuwe ambassadeurs.

Haal binnen, die vreemde branche!

Elke ondernemer kan leren van initiatieven als Q-hotel, waarbij NH Hotels een radiostation binnenhaalt. Ieder jaar gebeurt iets vergelijkbaars overigens ook rond het glazen huis van 3FM, waar kroegen en lokale radiozenders de handen ineenslaan. Verder wordt hier en daar wel kleinschalig samengewerkt, dan mag bijvoorbeeld een lokale kunstenaar zijn of haar werken tentoonstellen en verkopen in een horecabedrijf.

Recent schreef dit blad nog over de cross-over vanhoreca en retail. Maar er kan vast nog veel meer. En dan bedoel ik niet productpresentaties of sportverenigingen die hun bijeenkomsten in uw bedrijf houden. Dat is gebruik maken van de faciliteiten, zonder echt samen te werken. Denk verder, denk in de lijn van het Q-hotel: laat het management van een bedrijf in jouw keuken koken voor hun personeel of achter jouw bar tappen tijdens een bedrijfsfeest, laat de lokale boekhandel of kledingwinkel een kast in jouw lobby neerzetten, zodat ze ook buiten winkelopeningstijden hun waar kunnen verkopen. Of dat juridisch allemaal kan, mag de accountant of adviseur uitzoeken. Wat ik wil zeggen is: ga brainstormen, denk buiten de kaders en haal binnen, die vreemde branche!

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels