blog

We hebben nieuwe verhalen nodig

Hotel 0

‘Unieke beleving’, ‘sfeervolle ambiance’, ‘woonkamer voor de buurt’, ‘genieten van culinaire hoogstandjes’. Komen deze kreten u bekend voor van uw eigen website of folder? Ik kan u zeggen dat ik er wel eens moe van word, deze containerbegrippen. Ja, dit is wat u wil uitstralen, dit is generiek wat u uw gasten wil bieden. Maar waarom zegt u dat niet specifieker?

We hebben nieuwe verhalen nodig

Iedereen heeft de mond vol van het vertellen van verhalen (ik probeer hier het begrip storytelling te vermijden, ziet u wel?), maar slechts een enkeling vertelt écht een verhaal. Omschrijf de gerechten op uw kaart, beschrijf kleuren, uitzicht en sfeer in de kamers en laat gasten aan het woord waarom ze zo graag in uw lobby hun dagelijkse kop koffie komen drinken. Zoek iets wérkelijk unieks in uw bedrijf, iets wat niemand anders heeft. En dan niet dat de wellness een unieke ervaring biedt. Er zijn meer hotels met wellness. Tenzij u een sauna in een mergelgrot heeft natuurlijk, dat heeft nog niemand.

Nou ja, u begrijpt wat ik bedoel. Tot zover mijn frustratie. Laten we het over deze uitgave hebben. Kléin bruggetje naar voorgaande misschien: de familie Oostwegel vertelt in Zuid-Limburg al jaren een goed en gedetailleerd verhaal, en voegt daaraan heel binnenkort met de uitbreiding op St. Gerlach een nieuw hoofdstuk toe (volg hun weblog over de bouw!). Tegelijkertijd komt voor Camille Oostwegel senior het epiloog steeds dichterbij: de overdracht van het familiebedrijf aan zoon Camille junior (waar ze wel een aantal jaar voor uittrekken) is begonnen. Tijd voor een dubbelinterview met twee generaties.

Demian van der Reijden is (hotel-)redacteur bij Misset Horeca

 

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels