blog

Thuisgevoel

Hotel 600

Home away from home, met dit motto verwelkomen veel hotels hun gasten. Het wordt vaak gebruikt door grote, luxe ketens waarbij de huiselijkheid ver te zoeken is.

Thuisgevoel

Toch is de focus op home comfort dé manier om de jonge gasten, de millennials, aan je te binden. Talloze hotelconcepten voor de urban professionals en global nomads schieten dan ook als paddenstoelen uit de grond. Een ontwikkeling die is versneld door de opkomst van Airbnb.

De concepten zijn er in alle prijsklassen. Poshtels, waar je de gezelligheid hebt van het delen van slaap- en leefruimtes, maar de luxe van een hotel; lowbudgethotels met affordable luxury; budgetdesignhotels of viersterren plus. Allemaal nieuwe categorieën die enorm populair zijn bij jongere gasten. Namen die daarbij horen, zijn onder andere Generator, StayOkay, Kaboom, Hotel Ecomama, The Hoxton, Motel One, Element Hotel, Jaz, INK Hotel.

Deze hotels liggen voornamelijk in de opkomende regio’s en hippe stedelijke wijken waar de gast echt kan opgaan in de lokale community. Gasten willen die authenticiteit, die unieke ervaring en die culturele connectiviteit. Het hotel is een ontmoetingsplek, waarin de lobby meer weg heeft van een woonkamer, bar of bibliotheek dan van een hotellobby. Er gebeurt van alles: lezingen, proeverijen, yoga, exposities, jamsessies, boekbesprekingen. Events voor gasten én niet-gasten om zo de gewenste diversiteit te creëren.

Zoku in hartje Amsterdam is zo’n nieuw concept. Hans Meyer en zijn compagnon Marc Jongerius hebben er alles aan gedaan om het concept zo huiselijk mogelijk te maken. De inrichting in de gemeenschappelijke ruimtes versterken sociale ontmoetingen. Gasten worden met elkaar verbonden. Alle barrières die dit dwarsboomden, zijn weggehaald. Zo kun je mensen uitnodigen in je kamer om te komen eten, je kunt er werken en ontspannen. Net als thuis.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels