Hoogland heeft samen met Samir El Awadi (Atos Origin Nederland), Rick van Boekel (De Telefoongids), Hans Reuver (HCN) en Marcel Veeneman (Vredestein Banden) de laatste ronde bereikt.
Het selectieproces werd gedaan door wervingsbureaus Cobben & Van Tulder en AV Werving en Selectie. Zij selecteerden uit ruim 120 kandidaten ieder hun Top 5 voor de titels Commercieel Manager en Key Account Manager van het Jaar.
Jury
De genomineerden zullen tijdens Hét Sales Event zichzelf, hun bedrijf en hun salesresultaten presenteren. Een vakjury, bestaande uit prominenten uit het bedrijfsleven, beoordeelt deze presentaties en bepaalt samen met de publieksjury de winnaars.
Gerrit Jan Bomhof van AD Nieuwsmedia is de titelhouder Commercieel Manager van het Jaar 2006 en Richard van de Coevering van Fortis Retail Banking is Key Account Manager van het Jaar 2006.
Hotello van het Jaar
Hé́t Sales Event is één van de grootste evenementen in Europa voor commerciële professionals en wordt jaarlijks georganiseerd door de Sales Management Association (SMA).
Bas Hoogland won overigens dit jaar ook al de titel Hotello van het jaar tijdens HotelloTOP 2007 in Maastricht.