Het reclamevakblad Adformatie meldt dat RAI Langfords per 1 september de nieuwe eigenaar is van Horeca Entree. RAI Langfords is ook uitgever van het vakblad Proost!.
Met de overname wil de vakbladuitgeverij haar concurrentiepositie op de horecamarkt versterken. Beide titels zullen elk twaalf keer per jaar verschijnen, aldus Adformatie.
'Horeca Entree bestaat al dertig jaar, is onlangs volledig gerestyled en beschikt over een meer dan goede reputatie in de sector. De uitgave gaat zich richten op de hotel-restaurant markt en sluit daarmee goed aan op Proost! dat de zogenaamde natte horeca tot haal doelgroep heeft', aldus RAI-Langfords-directeur Ron Brokking.
B+B Vakmedianet-directeur Ruud Bakker laat op Horecaentree.nl weten dat de verkoop direct het gevolg is van een nieuwe uitgeefstrategie waarmee B+B Vakmedianet zich toespitst op de kleinere, verticale vakbladen op onder andere het terrein van techniek en de zorgsector.