'Gastvrijheid in horeca norm voor anderen

'Gastvrijheid in horeca norm voor anderen

De gastvrijheid in de horeca moet als norm dienen voor gastvrijheid in andere sectoren. Ambtenaren, politieagenten en artsen moeten naar de horeca kijken als het om gastvrijheid gaat.

Dat vindt Robert Payer, directeur van het Hilton hotel in Amsterdam. Payer vindt dat er niet alleen gesproken moet worden over de gastvrijheid in de horeca, maar ook daarbuiten.

‘Andere sectoren moeten de normen van de horeca aanhouden qua gastvrijheid. Ik denk aan ambtenaren, politie en artsen. We betalen de politie nota bene, dan mag het allemaal wel wat gastvrijer’, aldus Payer, die momenteel druk is met een grote renovatie in zijn hotel.

Payer vindt dat het met de gastvrijheid in de Nederlandse horeca niet zo slecht is gesteld. ‘Iedere branche moet in de spiegel kijken. Is het nou zo goed in de winkels? Zijn mensen in een fabriek gastvrij? Hoe lang moet u niet wachten in de wachtkamer van de tandarts? Ik ben trots op wat ik doe. Ik weet wat voor kennis ik moet hebben om dit beroep uit te voeren en gastvrijheid uit te stralen’.