nieuws

Hilton Amsterdam krijgt milieukeurmerk

Hotel

General manager Roberto Payer van Hilton Amsterdam heeft het gouden Green Key-certificaat in ontvangst genomen. Dit keurmerk werd uitgereikt door Erik van Dijk, projectmanager Green Key Nederland. Het keurmerk geeft aan dat kwaliteitsbedrijven in de horecasector aan milieuzorg doen.

Hilton Amsterdam krijgt milieukeurmerk

Het Hilton investeerde afgelopen jaren aanzienlijk in het besparen van energie en het ontlasten van het milieu. Dit met als doel een bijdrage te leveren aan een duurzame samenleving voor de komende generaties.

Het voeren van de Green Key heeft veel voordelen voor horecaondernemers. Een lager verbruik van gas, water en elektra en minder afvalproductie. Behalve milieubesparing levert dit een aanzienlijke kostenbesparing op.

‘De hotelbranche heeft een grote verantwoordelijkheid zich milieubewust te gedragen en ook de middelen om te zorgen voor een beter milieu’, aldus Payer, die een belangrijke rol aan medewerkers toekent.

Sportieve actie

Daarom is milieubewustzijn onderdeel van de bedrijfscultuur van het Hilton. Zij stimuleren medewerkers elkaar bewust te maken van het nut daarvan.

Dat leidde ondermeer tot een initiatief van medewerkers die van Hilton Amsterdam naar Hilton Antwerpen fietsten. Met deze sportieve actie maakten zij een statement voor een gezamenlijk streven naar een beter milieu.

Het keurmerk is in leven geroepen om aan te geven dat kwaliteitsbedrijven in de horecasector aan milieuzorg doen. Al meer dan vijftig horecabedrijven zijn in Nederland in het bezit van de gouden status. Ook buiten Europa krijgen steeds meer horecabedrijven dit keurmerk.

Bijgesteld

De Stichting Keurmerk Milieu, Veiligheid en Kwaliteit (Stichting KMVK), waarin onder andere de ANWB, RECRON en HISWA Vereniging vertegenwoordigd zijn, is verantwoordelijk voor het uiteenzetten van de Green Key.

De KMVK ziet toe op de juiste toepassing en controle. Bedrijven kunnen dit stap voor stap doen: van brons naar zilver en vervolgens naar goud.

Het milieubeleid en –besef binnen een onderneming is niet iets dat binnen één dag tot stand komt, maar ontstaat over een langere periode, waarin maatregelen worden getest, geëvalueerd en bijgesteld.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels