Mercure maakt wijnkeuze eenvoudiger

Mercure maakt wijnkeuze eenvoudiger

Mecure-hotels maakt het gasten van hun restaurants eenvoudiger om hun wijn te kiezen bij een maaltijd. De wijnkaart is vernieuwd en hanteert sinds deze maand vier smaakcategorieën.

De smaakcategorieën zijn fris & smaakvol, fruitig & licht, evenwichtig & elegant en pittig & stevig. Met de samenstelling van de categorieën heeft Mercure de klassieke benadering losgelaten waarbij witte wijn bij vis wordt geschonken en vlees een rode wijn krijgt.

‘Veel gasten hebben moeite de juiste wijn te kiezen’, zegt Rembert Vonk, verantwoordelijk voor het wijnaanbod bij de achttien Mercure-hotels in ons land. ‘Dankzij de vier smaakcategorieën en het advies van onze échansons is dit bij Mercure verleden tijd. Het is meteen duidelijk welke wijn bij welk gerecht past’.

De échansons, of beter gezegd wijnadviseurs, zijn getraind door een vinoloog die nauw verbonden is aan de Wijnacademie en nauw samenwerkt met Académie Accor Nederland, het eigen opleidingsinstituut van de Accor Groep waar Mercure onderdeel van uitmaakt.

Bekijk deze collectie

Menukaart

De menukaart is misschien wel het belangrijkste onderdeel van de bedrijfsvoering. Hier staat immers datgene wat je verkoopt. Hoe maak je een menukaart, wat zet je erop en welke prijzen horen daarbij? In deze collectie tips en inspiratie voor het maken van een winstgevende menukaart.