Stroom aan reacties op Golden Tulip-bericht

Stroom aan reacties op Golden Tulip-bericht

Het bericht over grote problemen bij Golden Tulip heeft een stroom aan reacties op gang gebracht. Dinsdagmiddag maakte Golden Tulip bekend dat het surseance van betaling heeft aangevraagd.

Direct na publicatie van het bericht op MissetHoreca.nl stroomden de reacties binnen. Die variëren van vragen over hoe dit kon gebeuren tot aanmoedigingen om door te gaan ‘met dit prachtige merk’.

In enkele reacties wordt met de vinger gewezen naar Hans Kennedie, die mismanagement wordt verweten. Herman van der Poel, gm van Golden Tulip & Tulip Inn Leeuwarden, laat weten dat Golden Tulip geen belang heeft bij negatieve publiciteit. ‘Laten we met zijn allen de mensen steunen die nu in onzekerheid zitten. Golden Tulip blijft en is een sterk merk, met enthousiaste en loyale werknemers’, schrijft Van der Poel.

Errald Hooper, Sales Manager bij The Advanced Travel Partner: ‘Golden Tulip is een mooi hotelmerk en heeft een lange geschiedenis achter de rug. Uiteraard zijn dit geen mooie berichten maar treft de blaam zeker niet de Nederlandse hotels! Zij hebben een heel belangrijke bijdrage geleverd aan het merk en de gastvrijheidsbeleving zoals die nu is. Jammer dat door mismanagement in het buitenland er nu negativiteit ontstaat’.