Bij het management was die onderhoudsklus aangemeld, zegt general manager Claire van Campen. Volgens haar zou er vandaag namens de wedstrijdorganisatie iemand langskomen op de prijs op te poetsen.
‘Hier klopt iets niet’
‘Maar toen ik hoorde dat ze de ‘m hadden meegenomen, dacht ik: hier klopt iets niet. Er is ook helemaal geen briefje achtergelaten, niemand hoefde te tekenen, dat is gek’. De gm heeft daarop onmiddellijk gebeld met de organisatie van de van de vakwedstrijd. ‘Daar wist men van niets’.
Geschokt
Het management van het hotel is ‘geschokt en boos’ over de roof. ‘Het team is apetrots op de prijs. De Dutch Hotel Award is met hard werken gewonnen. Zo'n diefstal doet pijn'.
Klap in het gezicht
Juryvoorzitter Bas Tolmeijer van de Dutch Hotel Award spreekt van een ‘laffe daad’. ‘Je snapt werkelijk niet wat de lol is om zo’n prijs te stelen. Het is een klap in het gezicht bij de mensen van het American’.
Prijs zat goed vast
De award - een plakette van verchroomd staal met daarop een kussen van mat kristalglas - zat weliswaar stevig vastgeklonken aan een muur in de lobby van het American, maar met een eenvoudige schroefboor is het object in een handomdraai te verwijderen.
Camera’s draaiden
Mogelijk is de diefstal door de bewakingscamera’s van het hotel vastgelegd en leidt zo het spoor naar de daders. Het management scant vanavond of anders woensdagochtend de beelden.
Prijs met gezag
De Dutch Hotel Award is de belangrijkste vakprijs in de hotellerie. De award wordt sinds 2004 jaarlijks uitgereikt aan het beste hotelmanagementteam van Nederland. In 2008 won het befaamde American hotel aan het Leidseplein de prijs. Eerder gingen onder meer Château St. Gerlach en hotel Des Indes met de prijs aan de haal.
Inschrijven kan nog
Ook dit jaar wordt de Dutch Hotel Award uitgereikt. De inschrijvingstermijn sluit eind deze week. Kijk hiervoor op www.dutchhotelaward.nl. De winnaar van de 2010 editie wordt begin juni bekendgemaakt.