Luxe modemerk en drankenhuis openen hotels

Luxe modemerk en drankenhuis openen hotels

Het luxe conglomeraat van het exclusieve modemerk Louis Vuitton en drankenhuis Moët Hennessy (LVMH) betreedt de hotelbranche. Twee nieuwe hotels worden gebouwd in Oman en Egypte en gaan open in 2012.

Het modemerk en het champagnehuis willen met de nieuwe plannen de waarde van hun merken maximaliseren, aldus de krant Woman’s Wear Daily zondag.

Cheval Blanc

De hotels worden vernoemd naar de beroemde wijngaard die LVMH bezit, Cheval Blanc. Elk hotel zal uit 30 tot 40 suites bestaan en over luxe boetieks en spa’s beschikken.

Extra's

Het project in Oman heeft nog iets extra’s: op een klein eiland in de Indische oceaan zullen 32 privé villa’s van ruim 455 vierkante meter, compleet met zwembad en eigen stuk strand, worden neergezet.

LVMH is niet het eerste luxe merk dat de hotelbranche betreedt. Versace, Missoni, Mochino en Bulgari hebben in samenwerking met Marriott hotels geopend.

Giogio Armani opent 21 april zijn eerste hotel in Dubai.