Marriott wil verdubbeling hotels China

Marriott wil verdubbeling hotels China

Marriott hotels wil binnen nu en vijf jaar het aantal hotles in China verdubbelen. Momenteel heeft de internationale hotelgroep 45 Marriott hotels in China, eind van dit jaar moet de teller naar 60 hotels. In 2015 streeft de keten naar 90 Chinese hotels.

Voor de van oorsprong Amerikaanse hotelketen wordt China hiermee de belangrijkste markt buiten Noord-Amerika zelf.

De 60 hotels die Marriott eind van dit jaar wil hebben in China vallen onder zes merken van de keten. Zes hotels hiervan zijn Ritz-Carlton accommodaties. De zeven hotels waarvoor al management contracten zijn gesloten zijn een JW Marriott hotel in Dalian, Marriott hotels in Hangzhou en Shanghai, Courtyard hotels in Fuzhou and Kunshan, en Renaissance hotels in Sanya en in Zhuhai.

Groei in hotelovernachtingen

Topman J. W. Marriott junior noemt China de boeiendste toeristenmarkt van de wereld. ‘De toeristenindustrie floreert er met dit jaar 2,1 miljard binnen- en buitenlandse reizigers. Een groei van 12 procent ten opzichte van een jaar eerder. Marriott voorspelt dat China binnen tien jaar reisbestemming nummer één is.

Financiële gegevens over de uitbreiding in China of de benodigde investeringen zijn niet bekend gemaakt.