Er was geen noodzaak voor social media

Er was geen noodzaak voor social media

De Hotelschool Den Haag heeft tot nog toe weinig gedaan met social media. Volgens directeur Wim Dooge was er geen noodzaak omdat het qua marketing zo goed ging dat de leerlingen toch wel naar zijn school kwamen.

Wim Dooge liet maandag tijdens een discussie over social media, georganiseerd door de AF&BM en gehouden in Hilversum, weten dat de Hotelschool Den Haag aan het begin staat van het gebruik van social media.

‘Studenten spreken me niet aan op het gebrek van social media op onze school. We doen er nog heel weinig mee en staan aan het begin. Marketingwise gaat het nu te goed, vandaar mogelijk die luiheid’, aldus Dooge.

Dooge stelt dat hij goede kansen ziet voor social media in relatie met zijn onderwijscentrum. ‘Het zijn prima media om nieuwe leerlingen te informeren over de school en hun omgeving. Verder moeten we de nodige energie steken in het overtuigen van docenten van het nut van social media. Het moet een vaste rol krijgen in het lesmateriaal’.

Dooge nam samen met Hans Vugts (general manager van Hotel Casa 400 in Amsterdam) en Hans Poortvliet (directeur van de HSMAI) deel aan een discussie onder leiding van voormalige nieuwslezer van het NOS Journaal, Charles Groenhuijsen.