nieuws

Hotels bekritiseren promotie Amsterdam

Hotel

Amsterdamse hotels hebben forse kritiek op de promotie van hun stad door het Amsterdams Toerisme en Congres Bureau (ATCB). De hotels vinden dat Amsterdam te lang op dezelfde manier wordt gepromoot en dat er aan de acties die ATCB bedenkt nog wel eens wat schort.

Hotels bekritiseren promotie Amsterdam

Hotelman Taco van der Meer, eigenaar van hotel The Albus en voorzitter van het comité Amsterdamse Viersterrenhotels, haalt in De Telegraaf behoorlijk uit naar het ATCB.

‘Amsterdam laat forse steken vallen als het gaat om de promotie van de stad. De gemeente investeert niet voldoende en het ATCB besteedt het beetje geld dat er is niet op de juiste manier’, aldus Van der Meer.

Van der Meer doelt onder andere op de actie ‘twee hotelovernachtingen voor de prijs van één’. Van der Meer: ‘Door een fout op de website van ATCB was er ook één nacht te boeken, waardoor veel Nederlandse gasten een avondje gingen stappen, gratis konden overnachten en weer vertrokken’.

Volgens Van der Meer heeft de investering van 150.000 euro geen enkele cent opgeleverd. Verder wijst Van der Meer op de in zijn ogen verkeerde communicatie rondom het bekend worden van de plannen voor het Wallengebied.

Van der Meer was eerder bestuurslid van het ATCB maar stapte daar op. Ook voormalig KHN-voorman in Amsterdam, Paul Hermanides, lag niet op één lijn met het ATCB. De huidige voorzitter van KHN Amsterdam zegt alleen vooruit te willen kijken en dat er achter de schermen gesprekken worden gevoerd hoe Amsterdam op de juiste manier te promoten.

Reageer op dit artikel