Accor publiceert alle reviews van TripAdvisor.com

Accor publiceert alle reviews van TripAdvisor.com

Accor plaatst sinds kort alle reviews van gasten op haar eigen website. Het gaat om gastbeoordelingen die geplaatst zijn op de grootste reviewsite ter wereld, TripAdvisor.com. Accor claimt de eerste hotelgroep ter wereld te zijn die recente klantenbeoordelingen over haar hotels online plaatst.

Na het uitzoeken van een hotel op de website www.accorhotels.com is op de pagina over het bewuste hotel ruimte gemaakt voor een beoordelingscijfer van TripAdvisor. Met daarbij een link naar de meest recente beoordelingen over dit hotel.

In een pop-up worden vervolgens de vijf meest recente reviews van TripAdvisor.com gepubliceerd. Ook minder goede reviews zijn hierbij zichtbaar. Daarnaast wordt de mogelijkheid geboden om vanuit dit venster door te klikken naar het complete overzicht met reviews over dit hotel op TripAdvisor.com.

De nieuwe reviewservice is beschikbaar voor hotels van Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Suite Novotel, Mercure, Adagio, ibis, all seans, Etap Hotel en Formule 1 in alle landen waar Accor actief is.

Om het gebruik te bevorderen, ontvangen reizigers een week na hun verblijf in een hotel een e-mail waarin ze gevraagd worden om een review op TripAdvisor.com achter te laten.

‘Met deze samenwerking wil Accorhotels.com laten zien dat het kwaliteit voorop stelt door op transparante wijze hotelbeoordelingen te tonen die door klanten geplaatst zijn op TripAdvisor’, zegt Romain Roulleau van Accor.

Roulleau vervolgt: ‘Op deze manier biedt onze website een betere service door internetgebruikers meer informatie te geven voor ze een hotel boeken en door ze de mogelijkheid te bieden om na hun verblijf hun ervaringen te delen met andere reizigers’.

Accor is aanwezig in negentig landen met 4.100 hotels en bijna 500.000 kamers. In ons land heeft Accor Hotels 37 hotels verdeeld over verschillende merken zoals Novotel, Mercure en ibis.