Hotelnomade' brengt Minibarbox op de markt

Hotelnomade' brengt Minibarbox op de markt

Het concept Minibarbox krijgt een serieus vervolg. Volgens bedenker Vincent van Dijk loopt er bij Sheraton een proef met het 'drankenkoffertje'. Volgens Van Dijk komt het binnenkort op de markt. Meerdere hotels zouden geïnteresseerd zijn.

Tijdens de pre-openingsparty in het Mint Hotel van Van Dijk’s bureau HBMEO toonde Van Dijk zelf aan Misset Horeca de definitieve versie van de Minibarbox. Die bevat altijd bier, fris, water, sterke drank en bubbels.

‘Hotelnomade’ Van Dijk ontwikkelde het idee toen hij een jaar lang sliep in hotels in Amsterdam. ‘Waarom niet een box die af te halen is bij de receptie, eventueel gekoeld. Margetechnisch interessant voor het hotel.’ Die verdient tenslotte meer aan een (aangebroken) box dan aan één drankje uit de ‘reguliere’ minibar.

Volgens Van Dijk is de inkoopprijs van het ‘drankenkoffertje’ € 17,50 (excl. BTW). ‘De verkoopprijs voor het hotel zou dan rond de 30 euro kunnen liggen.’ Er loopt nu een proef bij Sheraton. ‘Merdere hotels hebben al hun interesse getoond. Binnenkort komt het op de markt. Op de Venuez-beurs is de officiële presentatie.’

Van Dijk wil ook thema’s koppelen aan zijn product. ‘Denk aan health of alleen wijn en gedistilleerd. Ik ben ook met Heineken in overleg voor andere opties. Op termijn zou de Minibarbox ook voor de consument te koop moeten zijn, bij bijvoorbeeld Gall & Gall. Mensen willen thuis ook het minibar gevoel hebben.’

Van Dijk woont overigens nog steeds in een hotel. ‘In citizen M. Daar mag ik blijven tot mijn boek af is. Da’s heel tof, ik vind het ook een fijn hotel om te verblijven. Ach, het is ook reclame voor citizen M, want ik moet ongeveer 40 keer per dag aan mensen vertellen waar ik slaap.’