HotelloTOP: 'Sheconomy toekomst in hospitality

HotelloTOP: 'Sheconomy toekomst in hospitality

In 2015 kiezen vrouwen 90 procent van de gevallen de vakantiebestemming. Het is essentieel dat horecabedrijven zich hiervan bewust zijn en in kunnen spelen op de specifieke wensen van vrouwelijke gasten. Dat meldt HotelloTOP op basis van de recent gehouden HotelloTOP's Board of Inspiration Day.

Tijdens deze bijeenkomst werkten zo’n tachtig prominenten uit de gastvrijheidsbranche aan de zogenaamde Empathy map. Zo werkten onder andere het management van Accor, Bilderberg, Hilton, Golden Tulip, Postilion, Okura, Rezidor en Center Parcs samen om de wensen en behoeften van de gast in 2015 te inventariseren.

Demografische- en economische factoren wijzen erop dat vrouwen steeds meer zeggenschap krijgen en nemen over de bestedingen, meldt HotelloTOP. Volgens de netwerkplatform kiezen vrouwen in 2015 in 90 procent van de gevallen de vakantiebestemming, de vliegtuigmaatschappij of het merk van een nieuwe auto.

Het is dan ook essentieel dat horecabedrijven zich hiervan bewust zijn en in kunnen spelen op de specifieke wensen van vrouwelijke gasten, stelt HotelloTOP, die spreekt van Sheconomy.