Aandacht nieuwe zwarte goud op internet

Aandacht nieuwe zwarte goud op internet

Internet is geen wondermiddel en geen trucje. Het is gewoon keihard werken om in de travelbranche online succesvol te zijn. Aandacht speelt daarbij een belangrijke rol, want aandacht is het zwarte goud op internet. Dat zegt online mediaman Stephan Fellinger tijdens het congres Travel3.0.

Volgens Stephan Fellinger is het van belang om eerst internet te snappen voor het goed te kunnen gebruiken. ‘Het is geen wondermiddel, maar gewoon keihard werken’, aldus de internetexpert.

Fellinger was een van de sprekers tijdens het Travel3.0 congres, gehouden in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam op dinsdag 20 september.

Hij vertelde verder dat service essentieel wordt voor het voortbestaan van een onderneming. ‘Service is een essentieel bouwsteen van een onderneming en geen kostenpost. Het gaat om het vinden van personeel met toegevoegde waarde. Daarbij moet je inspelen op de “nu mens” en “hier mens”. Mensen willen aandacht. In de Travelbranche verdien je aandacht als je relevant of plezant bent’.

Als voorbeelden van online tools memoreerde Fellinger aan ‘Don’t Eat At’, een tool waarbij internetgebruikers anderen waarschuwen voor slechte restaurants. Daarnaast wees hij op Revinate, een soort Google Analytics voor recensiesites in de reiswereld. Ook prees hij de KLM Club China, een dienst waarbij KLM belangstellenden voor China virtueel samenbrengt.

Ander voorbeeld was Cancun Wedding Streaming. ‘Vanuit de hele wereld vliegen mensen naar dit hotel om te trouwen. Voor de thuisblijvers biedt het hotel een live stream aan om zo de trouwerij op afstand te kunnen volgen’, aldus Fellinger.

Een belangrijke groep voor de travelbranche is de 50plusser. ‘Dit is de snelst groeiende doelgroep op internet. Ze hebben geld en tijd. Een interessante groep voor de travelbranche’, tipte Fellinger.

Tot slot wees hij nogmaals op het fenomeen aandacht. ‘Aandacht is het nieuwe zwarte goud op internet. Aandacht is de sleutel tot loyaliteit’.