IHG lanceert hotelmerk voor Chinese markt

IHG lanceert hotelmerk voor Chinese markt

InterContinental Hotels Group (IHG), in ons land bekend als eigenaar van onder andere het Amstel Hotel en Holiday Inn Express in Amsterdam, gaat een speciaal merk lanceren voor de Chinese markt. IHG wil eind 2013 of begin 2014 met Hualuxe Hotels and Resorts starten.

Hualuxe Hotels and Resorts wordt volledig afgestemd op de Chinese gast en speelt in op de toenemende belangstelling voor binnenlandse reizen in China. Verwacht wordt dat in 2015 3,3 miljard binnenlandse reizen worden geboekt in China.

Volgens IHG-topman Richard Solomons wordt Hualuxe volledig afgestemd op de behoefte van de hedendaagse Chinese toerist en gaat het merk pofiteren van de bekendheid, schaalgrootte en het netwerk van IHG.

IHG was dertig jaar geleden de eerste grote internationele hotelketen in China. Momenteel ishet de grootste internationale hotelspeler in het Aziatische land met meer dan 160 hotels verdeeld over 60 steden. Verwacht wordt dat Hualuxe Hotels and Resorts eind 2013 of begin 2014 de eerste deuren opent.