Accor herpositioneert merken in economy-segment

Accor herpositioneert merken in economy-segment

Accor gaat zijn hotels rond het merk ibis herpositioneren. All Seasons wordt ibis styles, Etap Hotel wordt ibis budget en ibis blijft ibis. Dat heeft de hotelgroep bekend gemaakt.

Door het samenvoegen van de merken onder de ibis-naam - dat begin 2013 overal in de organisatie voltooid moet zijn - zal de toegankelijkheid, de samenwerking en de kracht van deze drie merken versterken, meldt Accor.

In ons land gaat het om de herpositionering van één All Seasons hotel naar ibis styles en één Etap Hotel naar ibis budget. Totaal beschikt Accor over 39 hotels in ons land.

Accor laat verder weten dat er door de herpostionering een kritische massa op diverse markten zal worden bereikt, terwijl tegelijkertijd de naamsbekendheid en het ontwikkelingspotentieel van elk van de merken wordt vergroot.

‘Met de lancering van de nieuwe strategie zetten we Accor Hotels neer als model voor de hotellerie van de toekomst. Onze ambitie wordt duidelijk door het nieuwe motto “Open New Frontiers in Hospitality” en een sterkere profilering van Accor Hotels’, aldus ceo Denis Hennequin van Accor Hotels.