Bilderberg kiest voor Nederlandse wijn

Bilderberg kiest voor Nederlandse wijn

Voor het eerst komt er Nederlandse wijn op de wijnkaart in hotels van Bilderberg. Een speciale Wijncommissie heeft zich gebogen over de samenstelling van de wijnkaart voor alle Bilderberg hotels.

De nieuwe kaart wordt op maandag 6 september gepresenteerd door topman Dries van der Vossen. Dit gebeurt in Bilderberg Résidence Goort-Heideborgh in Garderen.

Voor het eerst bevat de wijnkaart van Bilderberg een wijn van Nederlandse bodem. Het gaat om een witte wijn van het ras Auxerrois, geleverd door Hoeve Nekum in Maastricht. Bilderberg denkt op jaarbasis zo’n vijfhonderd flessen van deze wijn weg te schenken in haar bedrijven.

‘Met de keuze voor een Nederlandse wijn willen we onze Nederlandse roots benadrukken’, zegt Peter de Beer, voorzitter van de wijncommissie van Bilderberg en general manager bij de hotelketen. Bilderberg stelt een maal per jaar de wijnkaart samen die vervolgens gevoerd wordt in alle bedrijven.

Bilderberg is een keten met twintig hotels in het vier- en vijfsterrensegment. Totaal telt de keten bijna tweeduizend kamers. Bij Bilderberg werken ruim 1.300 medewerkers. In 2009 bedroeg de totale omzet van de hotels ruim 90 miljoen euro.

Bekijk deze collectie

Menukaart

De menukaart is misschien wel het belangrijkste onderdeel van de bedrijfsvoering. Hier staat immers datgene wat je verkoopt. Hoe maak je een menukaart, wat zet je erop en welke prijzen horen daarbij? In deze collectie tips en inspiratie voor het maken van een winstgevende menukaart.