Booking.com is beste internetsite

Booking.com is beste internetsite

Het Amsterdamse bureau WUA! onderzocht samen met MT welke websites door de consument als best werden gewaardeerd. Booking.com komt daarbij als eerste uit de test met een 8,22.

De website eindigt daarmee net iets voor bol.com en agisweb.nl, die respectievelijk een 8,19 en 8,0 kregen. Booking.com kreeg een 8,22. De site krijgt de hoogste score omdat het volgens de respondenten betrouwbare user generated content aanbiedt, een groot aanbod heeft en veel inhoudelijke informatie geeft.

Booking.com is in 1996 in Amsterdam gestart en in 2005 voor 110 miljoen euro overgenomen door het Amerikaanse Priceline. Het bedrijf doet inmiddels zaken in bijna 90 landen. Er werken ongeveer 1600 medewerkers.

Volgens Arthur Kosten, CMO van de winnende site, is het geheim van hun succes de eenvoud. ‘Er komen bij ons dagelijks mensen langs die tegen ons zeggen dat we er veel meer bij kunnen doen. Maar je moet niet elke kans grijpen die voorbij komt. Wij verkopen hotels. En niets anders.’

Kosten zegt liever één ding goed te doen dan allerlei dingen een klein beetje. ‘Superinvesteerder Warren Buffett zegt alleen te investeren in bedrijven die ‘a fool can run’. Daar zie ik veel in. Veel bedrijven gaan ten onder aan complexiteit.’

Volgens Kosten heeft booking.com de hotelwereld veranderd. 'Net als wat Marktplaats gedaan heeft bij tweedehands spullen; hebben wij vraag en aanbod samengebracht op een manier die er eerst nog niet was. Dat is mooi.'