Booking.com pakt Schiphol-reizigers met verkoopbalie

Booking.com pakt Schiphol-reizigers met verkoopbalie

Online reserveringssite Booking.com gaat de fysieke wereld in. De boekingsite voor hotels opent 20 juli een verkoopbalie op Schiphol. Booking.com wil zo reizigers direct bij aankomst een hotelkamer laten boeken. Meer partnerships met de fysieke wereld zijn in de maak.

Volgens Booking.com komt een grote groep reizigers aan op Schiphol zonder vooraf een hotelkamer te boeken. Ze stappen vervolgens veelal naar een VVV-kantoor of ander toeristisch bureau om een geschikt hotel te boeken. ‘We pakken reizigers op het eerste moment, nog voordat ze de VVV te zien krijgen, en terwijl ze wachten op hun bagage’, aldus Mirjan Melkman van Booking.com op de site van Emerce.

Schiphol vaart wel bij de nieuwe verkooppunt van Booking.com. De luchthaven ontvangt per hotel dat via de balie in de bagagehal wordt geboekt, een commissie. Twee medewerkers van Booking.com helpen reizigers bij het zoeken van een hotel. Zo hoeven de reizigers zelf niet te zoeken.

Booking.com kondigt meerdere samenwerkingsverbanden aan met de fysieke wereld. Zo maakte het bedrijf deze week bekend dat ze een samenwerking is aangegaan met de Duitse grenswisselkantoren ReiseBank. Bezoekers van de ReiseBank kunnen via een baliemedewerker een hotel reserveren via Booking.com. ReiseBank heeft meer dan tachtig vestigingen op vliegvelden, treinstations, grensovergangen en drukke locaties in de binnenstand in Duitsland, Nederland, Zwitserland en Oostenrijk.