Brands en images onderschat in hotellerie

Brands en images onderschat in hotellerie

Foto's van hotels op websites moeten direct emotie overbrengen. Consumenten moeten geen stenen zien, maar moeten worden verleid met foto's ver af genomen. Zo raakt je de consument eerder. Ook met brands.

Dat zegt hotelman Ton Lodder tijdens de powersessie TechTank op de Horecava in Amsterdam. Lodder is ceo van Hotel Consulting and Management Company en werkt meer dan veertig jaar in de buitenlandse hotellerie. Daarvan de laatste 25 jaar in Spanje.

‘Veel hoteliers zijn eigen product gericht. Ze moeten meer klantgericht zijn en zich verplaatsen in de consument. Die wil een foto van een strandhotels zien met een zee, zeilboot en mensen op die boot. Je moet emotie creëren door er iets aan toe te voegen’, aldus Lodder.

Lodder stelt verder dat het merk steeds belangrijker wordt. Vooral door de stormachtige ontwikkeling van internet. ’19 procent van de mensen beschikt over internet. En nu al heeft dit voor grote veranderingen in boekingen en distributiekanalen voor hotellerie gezorgd. Wat als straks 60 tot 70 procent van de mensen online is?

Lodder vervolgt: ‘Brands gevens een directe onderbewuste erkenning en zijn daarom zeer belangrijk in dit internettijdperk. Een brand is een belofte in de mind van de potentiële klant. Kleine en onafhankelijke merken kunnen beter aansluiting zoeken bij de grote brands.’

Bekijk hier foto's van het debat:

Meer nieuws van de Horecava: