Budget-hotels Accor naar Ibis: 150 miljoen euro

Budget-hotels Accor naar Ibis: 150 miljoen euro

Het omvormen van de budgethotels All Seasons, Etap en Formule 1 naar de nieuwe merken Ibis Styles en Ibis Budget gaat hotelgroep Accor 150 miljoen euro kosten. Voor dit bedrag worden ruim 600 hotels gerebrand.

Accor besloot vorige maand de merken Etap, All Seasons en Formule 1 te schrappen en toe te voegen aan de Ibis-portefeuille. Naast het bestaande merk Ibis komen er Ibis Style en Ibis-budget hotels.

De 915 bestaande Ibis hotels ondergaan minimale aanpassen; deze worden alleen waar nodig gemoderniseerd. De 130 All Seasons hotels worden omgevormd Ibis Style-hotels. De 515 Etap en Formule1 hotels worden omgevormd tot Ibis Budget. Deze hele operatie moet in 2013 klaar zijn.

Zelf financieren

Topman van Accor Yann Calliere, verklaart de investering van de hotelgroep tegenover de website van hotelnews: ‘Wij als Accor financieren de veranderingen. Waarom? Omdat we snel willen gaan. Voor het beste effect kunnen we beter niet achterover leunen, dat zou het proces vertragen.’ Normaal gesproken moeten de franchise hotels van Accor hun renovaties en of verbouwingen zelf financieren.