Carlton scoort met Twitter en Foursquare

Carlton scoort met Twitter en Foursquare

Carlton President Hotel in Utrecht scoort met sociale media. Via Twitter werden onlangs 32 gasten binnengehaald om een voetbalwedstrijd te bekijken van Oranje. Een ijsactie op Foursquare leverde acht gasten op.

‘Sociale media-acties versterken onze huidige sales activiteiten’, zegt general manager Bart Blikman van Carlton President Hotel in Utrecht, op Twitter actief als @bartblikman.

Via Twitter riep Blikman onlangs op om het hotel te bezoeken en daarbij in te checken op Foursquare, een webapplication waarbij je via mobiele telefoon aangeeft waar je op dat moment bent. Wie incheckte, kreeg een ijsje. Het hotel gaf acht ijsjes weg.

Een ander voorbeeld was het WK-duel tussen Nederland en Denemarken. Een oproep via Twitter om de wedstrijd in het hotel te bekijken, leverde 32 bezoekers op.

‘Foursquare gebruiken wij met name voor positionering van het bedrijf en de mensen er achter. Door die Foursquare-acties realiseer je dat mensen jou en je bedrijf gaan associëren met bijvoobeeld “dat terras”. Of ze nu wel of niet op die actie afkomen, je maakt ze bewust van je bestaan en wekt een voorkeur voor je bedrijf’, aldus Blikman.

Blikman vervolgt: ‘Mensen lezen de tweets en denken “sympathieke actie”. Doordat je het consequent vanuit je eigen account doet, krijgt men ook het beeld van de man achter het hotel. Je wordt al een bekende voor het eerste live contact heeft plaats gevonden.’.

‘Een persoonlijke reactie via Twitter wordt erg op prijs gesteld. Het geeft je de mogelijkheid om direct in contact te treden met de gast, of potentiële gast. Uiteraard staat de persoonlijke begroeting en service in het hotel voorop, maar Foursquare geeft je de mogelijkheid te communiceren met de anonieme gast in het hotel.’

‘Een leuke toevoeging om de gast zich extra speciaal te laten voelen door een persoonlijke tweet en/of speciale actie, exclusief opgezet voor Foursquare-gasten’.