Crisis verandert vakantiegedrag

Crisis verandert vakantiegedrag

De kredietcrisis krijgt volgens vakantiehuisverhuurder Belvilla invloed op de vakantieplannen van Nederlanders. Volgens eigen onderzoek zegt 15 procent de vakantieplannen op te schorten. 20 Procent gaat op zoek naar goedkopere alternatieven.

Verder blijkt dat de Nederlandse consument nauwelijks beknibbelt op de lengte van de vakantie. Slechts 3,5 procent van de ondervraagden zegt minder lang op vakantie te gaan.

Belvilla stelt vast dat het veranderende gedrag van de consument als gevolg van de geldcrisis niet per definitie ongunstig is voor de branche. ‘Mensen zijn geschrokken en dat is te merken. Toch zitten we alweer op hetzelfde volume als vorig jaar’, aldus Nick Bosch van Rosenthal van Belvilla op TourPress.nl.

Belvilla deed online onderzoek onder 900 Nederlanders. Belvilla is een organisatie die zich bezighoudt met het online verhuren van vakantiewoningen in binnen- en buitenland. De database van Belvilla.nl bevat meer dan 12.000 vakantiehuizen.