Deal Airmiles brengt Eden Hotels 1,3 mln euro extra omzet

Deal Airmiles brengt Eden Hotels 1,3 mln euro extra omzet

Eden City Hotels wordt exclusief sponsor van Airmiles en gaat overnachtingen tegen spaarpunten in de markt zetten. De hotelketen hoopt met de deal op jaarbasis ruim 1,3 miljoen euro extra omzet binnen te harken, zegt commercieel directeur Jordi Kuijt van Eden tegenover Misset Horeca.

Eden City Hotels is het eerste en enige hotelbedrijf dat toetreedt als sponsor van Airmiles. Het online spaarpunten(miles)systeem kent een lange lijst met sponsors, waaronder Shell, Dixons, V&D en Landal GreenParks.

Naamsbekendheid

De samenwerking met Airmiles moet Eden naast extra omzet vooral een boost in naamsbekendheid opleveren. ‘Het bereik van een platform als Airmiles is vele malen groter dan eigen loyaliteitsprogramma’s. We zijn een snelgroeiend hotelbedrijf, maar nog altijd te klein om uitsluitend op eigen kracht serieus fors extra marktaandeel te pakken’, aldus commercieel directeur Kuijt.

23 miljoen euro

In Nederland sparen 3,2 miljoen huishoudens Airmiles (zes miljoen kaarthouders), samen goed voor 2,3 miljard miles (punten). Die punten vertegenwoordigen een waarde van 23 miljoen euro. De naam Eden City Hotels staat voortaan op mailings van Airmiles, en er komen acties in samenwerking met de hotelketen.

Slapen voor 5000 miles

Mensen kunnen straks voor 5000 Airmiles een overnachting boeken in een van de Eden City Hotels. Gasten kunnen daarnaast punten sparen door in een Eden hotel te verblijven. ‘Kamers die via zo’n actie wordt verkocht leveren uiteraard niet de volle mep op, maar het is nog steeds interessant. Bovendien pakken we extra omzet mee uit upgrading en f&b.’

Juíst nu

De deal tussen Eden en Airmiles is eind vorig maand beklonken. De partijen waren al sinds januari in onderhandeling. Kuijt beaamt dat deze samenwerking juist nu goed uitkomt. ‘De markt staat onder druk, elke kans die leidt tot meer bezetting en extra omzet in onze hotels grijpen we aan’.