Gouden Green Key voor Renaissance Amsterdam Hotel

Gouden Green Key voor Renaissance Amsterdam Hotel

Het Renaissance Amsterdam Hotel in Amsterdam heeft de Gouden Green Key ontvangen. Dit is een keurmerk voor de toeristische sector voor bedrijven die milieuverantwoord ondernemen. General manager Yehia Rashed en het Green Team poseren trots voor de camera na het in ontvangst nemen van het certicaat.

Het Amsterdamse hotel behaalde in een recordtijd van acht maanden de hoogste categorie van het horeca-milieukeurmerk. Volgens Frans Swart, director of Engineering en coordinator van het Green Team van het Renaissance Amsterdam Hotel, komt het keurmerk niet geheel onverwachts. 'Al jaren is het Renaissance actief actief bezig met het milieu en de omgeving. Tijdens de verbouwing heeft het hotel nog efficiëntere maatregelen doorgevoerd die het verbruik van gas, water, elektra sterk hebben verminderd en hebben geleid tot een betere scheiding van het afval. Deze extra duurzame investeringen zijn nu bekroond met de gouden status en daar zijn wij erg blij mee.'

Groene acties

Om het behalen van de Gouden Green Key te vieren heeft het Renaissance Amsterdam Hotel een aantal groene acties bedacht. Zo heeft chef-kok Michel Westerman van het restaurant Scossa onder meer een speciaal ‘biologisch’ 3-gangendiner samengesteld en krijgen de eerste tien boekers een gratis fles biologische wijn. Ten slotte zijn er speciale groene vergaderarrangementen te boeken in één van de vernieuwde meetingzalen in het hotel of aan de direct verbonden 17e eeuwse Koepelkerk.

Green your stay

Eerder dit jaar maakte Marriott International bekend zich in te zetten voor de bescherming van het Juma-reservaat in het Amazonegebied. Hiertoe heeft de hotelketen voor de eerstkomende jaren 2 miljoen dollar beschikbaar gesteld. Daarnaast wordt aan iedere hotelgast, waar ook ter wereld, een bijdrage van 1 dollar per dag gevraagd, met een minimum bijdrage van 10 dollar per verblijf, om zijn of haar ecologische voetafdruk (uitgedrukt in emissies kooldioxide) van het verblijf te compenseren. Dit laatste maakt onderdeel uit van de campagne green your stay, een uitvloeisel van de groene en duurzame bedrijfsvoering van de multinational, die al enkele jaren geleden is ingezet.