Hilton faciliteert websites voor klanten

Hilton faciliteert websites voor klanten

Hilton Hotels heeft een nieuwe service voor haar zakelijke klanten gelanceerd: een persoonlijke website voor evenementen die binnen een Hilton Hotel worden gehouden. De service is beschikbaar voor kleine congressen en evenementen waarbij ook kamers gehuurd worden.

De organisator kan de website grotendeels naar eigen smaak inrichten, met een eigen kleur, afbeeldingen, tijdsschema’s en actuele hotelprijzen. Het inrichten van de website gebeurd zonder tussenkomst van Hilton.

Klanten kunnen zelfs deelnemers aan het evenement zich laten aanmelden via de Hilton-website. Ook het boeken van een kamer door de deelnemers gaat dan via de site van het evenement.

Filosofie

Volgens Hilton is dit de volgende stap in eventplanning, die het organisatoren makkelijker en goedkoper maakt om een professioneel ogende website aan hun evenement te verbinden, zonder dat het veel moeite kost.

‘Het past ook perfect binnen onze filosofie om onze klanten zo veel mogelijk keus en controle te bieden’, zegt Bob Brooks, vice-president eSales voor Hilton Hotels Corporation.

VS en Canada

De service is gratis, maar voorlopig alleen beschikbaar voor evenementen tot 25 kamers, en alleen in de ruim 2400 hotels van Hilton in de VS en Canada. Daaronder vallen de merken Hilton, Conrad, Doubletree, Embassy Suites, Hampton Hotels, Hilton Garden Inn, Hilton Grand Vacations, Homewood Suites by Hilton en The Waldorf-Astoria Collection.

Kort geleden lanceerde Hilton al de eerste online eventplanner, waarbij organisatoren online een jaar vooruit een compleet evenement konden boeken, van kamers en vergaderruimtes tot uitstapjes en catering. Ook kunnen de organisatoren zien welke deelnemers al een kamer geboekt hebben.

‘Hiermee is Hilton 24 uur per dag bereikbaar voor klanten. Zeker met het oog op de internationale congresmarkt is dat aantrekkelijk’, aldus Brooks.