Hilversumse horeca gepromoot via Hyves

Hilversumse horeca gepromoot via Hyves

De marketingcampagne van de gemeente Hilversum, Hilversum Goed Bekeken, is de eerste citymarketing organisatie die zich profileert op netwerksite Hyves. Iedereen kan zo via deze website op de hoogte blijven van uitgaanstips en evenementen in onder andere de horeca.

Projectmanager Roeland Tameling van de stichting Hilversum Goed Bekeken is trots op de Hilversummer primeur: ‘We zijn natuurlijk al een tijdje actief op internet met onze site Hilversumgoedbekeken.nl en onze gratis Uitmails, maar als we ons daar alleen op richten doen we aan navelstaren. En daar houd ik niet van. Het netwerk van Hyves biedt ons de mogelijkheid om ook op een andere manier met onze doelgroepen te communiceren’.

Dat Hilversum de eerste is die gebruik maakt van Hyves voor zulke doeleinden vindt hij eigenlijk verbazingwekkend: ‘Op Hyves staan inmiddels vijf miljoen profielen. Allemaal mensen die graag leuke dingen doen in hun vrije tijd. Voor een groot deel van hen heeft Hilversum genoeg te bieden. Van Beeld en Geluid tot de Nike Hilversum City Run, van optredens in theater Gooiland tot Hilversum Alive. Dit is een mooie, laagdrempelige manier om hen daarop te attenderen.’