‘Ha! is een blad à la Linda en Jan’, zegt De Vries. Ha! staat voor Haarhuis Arnhem. ‘Het is tegelijkertijd een positieve uitroep van verbazing. We willen een eureka-gevoel veroorzaken. Ha!, nooit geweten dat Arnhem zoveel te bieden heeft’.
De truttigheid voorbij
Over het waarom van een eigen magazine: ‘We zijn te bescheiden in Arnhem. We moeten ons wat meer profileren’. Het blad past bovendien bij de nieuwe uitstraling die De Vries toedicht aan zijn bedrijf. ‘Hotel Haarhuis was vroeger een truttig bedrijf voor bridgende dames, vandaag de dag zijn we modern en jong. Met een blad als Ha! willen we dat nog eens onderstrepen’.
Blik achter de schermen
In het eerste nummer onder meer een blik achter de schermen van hotel Haarhuis en een verhaal over koffie. Verder aandacht voor cultuur. Symphonica In Rosso komt voorbij, een blik op het nieuwe theaterseizoen, en de mooiste plekjes in de stad volgens de Arnhemse singer/songwriter Stevie Ann. Zij neemt volgende week het eerste exemplaar van Ha! in ontvangst.
Bij de kapper
De glossy verschijnt in een oplage van 7000 stuks. 4000 exempmplaren worden per post verstuurd, 3000 nummers worden verspreid in Arnhem. ,,Hij ligt straks bij de kapper, bij de horeca, in winkels.’’
10.000 euro aan advertenties
Arjen de Vries investeert €20.000,- in het magazine. De helft verdient hij terug via advertenties. Ha! verschijnt twee keer per jaar.