Hotelier met glossy in voetsporen Linda de Mol

Hotelier met glossy in voetsporen Linda de Mol

Arjen de Vries, eigenaar directeur van hotel Haarhuis in Arnhem, lanceert volgende week een eigen glossy magazine. Ha! heet het blad. De Vries pompt 20.000 euro in het eerste nummer. Het blad staat vol verhalen over het hotel en de stad Arnhem.

‘Ha! is een blad à la Linda en Jan’, zegt De Vries. Ha! staat voor Haarhuis Arnhem. ‘Het is tegelijkertijd een positieve uitroep van verbazing. We willen een eureka-gevoel veroorzaken. Ha!, nooit geweten dat Arnhem zoveel te bieden heeft’.

De truttigheid voorbij

Over het waarom van een eigen magazine: ‘We zijn te bescheiden in Arnhem. We moeten ons wat meer profileren’. Het blad past bovendien bij de nieuwe uitstraling die De Vries toedicht aan zijn bedrijf. ‘Hotel Haarhuis was vroeger een truttig bedrijf voor bridgende dames, vandaag de dag zijn we modern en jong. Met een blad als Ha! willen we dat nog eens onderstrepen’.

Blik achter de schermen

In het eerste nummer onder meer een blik achter de schermen van hotel Haarhuis en een verhaal over koffie. Verder aandacht voor cultuur. Symphonica In Rosso komt voorbij, een blik op het nieuwe theaterseizoen, en de mooiste plekjes in de stad volgens de Arnhemse singer/songwriter Stevie Ann. Zij neemt volgende week het eerste exemplaar van Ha! in ontvangst.

Bij de kapper

De glossy verschijnt in een oplage van 7000 stuks. 4000 exempmplaren worden per post verstuurd, 3000 nummers worden verspreid in Arnhem. ,,Hij ligt straks bij de kapper, bij de horeca, in winkels.’’

10.000 euro aan advertenties

Arjen de Vries investeert €20.000,- in het magazine. De helft verdient hij terug via advertenties. Ha! verschijnt twee keer per jaar.