Hotelsite met rustige header krijgt goede beoordeling

Hotelsite met rustige header krijgt goede beoordeling

Hotelsites met een rustige header, een makkelijke navigatie en een mooi visueel ontwerp worden goed beoordeeld. Sites met quotes van derden en sociale media knoppen doen het een stuk minder bij sitebezoekers.

Dat blijkt uit een user experience rapport over de reissector, opgesteld door Marketingfacts.nl. De populaire marketingblog onderzocht sites van hotels, vergelijkingssites en luchtvaartmaatschappijen.

Zo’n achthonderd mensen hebben diverse websites, waarbij onder andere die van Hilton en Marriot, getest on hun gebruikersgemak. Daarbij kregen ze de opdracht simpele taken uit te voeren. Marketingfacts.nl meldt dat het niet om een wetenschappelijk rapport gaat, maar dat de sites wel grondig zijn onderzocht.

Hotelsites met een rustige header, makkelijke navigatie en een mooi visueel ontwerpen springen er allemaal op een positieve manier uit. Deze elementen maken een site niet alleen maar mooi om naar te kijken, maar het wekt ook vertrouwen op.

Drukke sites die bestrooid zijn met quotes van derde, sociale media knoppen en knoppen die niet bij de navigatie passen of vermomd zijn als advertenties, hebben allemaal negatieve feedback gekregen, zo staat te lezen op Marketingfacts.nl.