Micazu.nl deelt omzet bij cross selling

Micazu.nl deelt omzet bij cross selling

Micazu, de internationale online marktplaats voor vakantiehuizen, laat huiseigenaren meedelen in de opbrengsten van cross selling. Bijvoorbeeld wanneer er een hotel wordt geboekt bij het reserveren van een vakantiehuis, gelegen op grote afstand. Micazu werkt samen met boekingssite Booking.com.

Emerce.nl meldt huiseigenaren via een affilliatemodel worden aangespoord om aan cross selling te doen. Bijvoorbeeld dus om een hotelkamer te laten boeken of om een auto te verhuren.

Directeur Martin van Kranenborg van Micazu zegt op Emerce.nl dat hij deze manier van inkomsten delen nog niet heeft gezien op soortgelijke platformen. ‘Ik geloof er in dat dit zowel voor eigenaren als voor Micazu voor inkomsten gaat zorgen’.

Micazu werkt op basis van een abonnement waarbij huizenbezitters ruimte kopen om hun object aan te bieden om te verhuren. Van Kranenborg: ‘We hebben daar nu al een tijdje de mogelijkheid bij voor autoverhuur of hotelovernachting. Dat laatste voor een hotel onder weg naar de uiteindelijke bestemming’.

Voor hotelovernachtingen werkt Micazu samen met Booking.com. Voor autoverhuur met Holidaycars.com. Wanneer er van cross selling sprake is, krijgt de huiseigenaar de helft van de commissie. Elke maand worden de huiseigenaren uitbetaald.