Noordwijk biedt Paars Plus vergaderinglocatie aan

Noordwijk biedt Paars Plus vergaderinglocatie aan

Noordwijk heeft Paars Plus uitgenodigd om de formatie op het strand voort te zetten. Om de informateurs en onderhandelaars een hart onder de riem te steken, stelt de badplaats kosteloos een vergaderlocatie op het strand beschikbaar. Burgemeester Harry Groen heeft Mark Rutte hiervoor persoonlijk uitgenodigd.

Noordwijk stelt een locatie op het strand beschikbaar waar informateurs Uri Rosental, Jacques Wallage en onderhandelaars Mark Rutte, Job Cohen, Alexander Pechtold en Femke Halsema met de voeten in het zand verder kunnen onderhandelen.

Wat de badplaats nabij Leiden bijzonder maakt is dat niet alleen áán het strand, maar ook echt óp het strand kan worden vergaderd, zo laat Noordwijk Marketing in een persbericht wewten.

Noordwijk ontving vorige week als enige badplaats in Nederland de Quality Coast Award, de belangrijkste Europese prijs voor kusttoerisme. Ook werd het Noordwijkse paviljoen Bries uitgeroepen tot beste Nederlandse Strandpaviljoen van 2010.

De Haagse politici zullen door burgemeester Harry Groen worden ontvangen in ‘Het Witte Huis’ van Hotels van Oranje. ‘Het is in Den Haag erg warm om te vergaderen’, zegt Groen. ‘We willen de toekomstig leiders van ons land graag de mogelijkheid bieden op een rustige en inspirerende plek te vergaderen. Met deze temperaturen is het veel lekkerder om met je voeten in het zand verder te praten over de toekomst van Nederland. De politici worden gehaald en gebracht met de strandpendelbus.’

Met jaarlijks zo’n 250 internationale congressen, is Noordwijk congresplaats nummer twee van Nederland achter Amsterdam. Eerder vorige week werden in de badplaats ook de spelers van Oranje met hun familie herenigd.

Bij de vorige kabinetformatie speelde een Fries horecabedrijf een prominente rol. Bilderberg Landgoed Lauswolt in Beetsterszwaag was de locatie waar de CDA, PvdA en ChristenUnie, aanvankelijk in het geheim, gesprekken voerde. Na het uitkomen van de geheime locatie vlogen media op het horecabedrijf met als gevolg dat Lauswolt veelvuldig op internet, tv, radio en kranten verscheen.