Gasten ontvangen aan de receptie bijvoorbeeld een welkomstgeschenk dat met de Disney-film te maken heeft. Verder krijgen kinderen krijgen in het restaurant van de hotels een placemat met Cars 2-spelletjes en in de lobby's is het videospel van de film beschikbaar op de Xbox-systemen en de Mac-, internet- en kinderhoek worden voorzien van Cars 2-kleuren, meldt Novotel.
Campagne
De Cars-campagne is de eerste grootschalige samenwerking tussen de hoteliers en de filmmakers. 'De actie wordt ondersteund door een brede reclamecampagne', laat Novotel verder weten. 'In totaal nemen tien Europese landen deel aan deze campagne.' Naast Nederland zijn dat: Frankrijk, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Italië, Zwitserland, België, Spanje, Polen en Portugal.
Succesvol
De samenwerking past volgens Novotel perfect bij de gezinsaanbieding Family&Novotel. 'Die is al meer dan twintig jaar een groot succes. In 2010 verwelkomden we met deze aanbieding wereldwijd meer dan 2 miljoen kinderen.'