Opmerkelijke groei Hotel en Congrescentrum Papendal

Opmerkelijke groei Hotel en Congrescentrum Papendal

Hotel en Congrescentrum Papendal heeft in het crisisjaar 2009 uitstekend gepresteerd. In tegenstelling tot veel bedrijven in de hotel- en congresbranche, steeg de omzet met maar liefst 10% ten opzichte van het jaar daarvoor.

Ook in de eerste maand van 2010 scoort Papendal goed, met een groei van 22 procent vergeleken met januari 2009.

Kostenbewaking

Stella van der Sluis, sinds een jaar directeur van Hotel en Congrescentrum Papendal, verklaart deze groei als volgt: 'Dankzij een gericht acquisitiebeleid, de juiste marketing, hameren op kwaliteit en prima kostenbewaking hebben wij een goed jaar gehad.''

Vorige maand ontving Papendal als een van de eerste hotel en congrescentra in Gelderland de ‘Gouden Green Key’-classificatie ontvangen uit handen van Erik van Dijk (directeur Stichting KMVK). Green Key is hét internationale keurmerk voor bedrijven in de toerisme- en recreatiebranche die serieus en controleerbaar bezig zijn met de milieuzorg op het bedrijf.

Green Key is een stimulans voor organisaties om meer aan milieuzorg te doen dan de wet- en regelgeving voorschrijft. De Gouden Green Key is het hoogst haalbare niveau. Van der Sluis: 'Het keurmerk garandeert onze gasten een comfortabel verblijf met zorg voor de omgeving.''

Gas en water

Organisaties met een Green Key-certificaat moeten onder meer kunnen aantonen minder gas, water en elektra te gebruiken en tevens dat afval beperkt en gescheiden wordt. Tijdens de beoordeling van de KMVK kreeg Papendal extra bonuspunten voor onder meer het plaatsen van tijdschakelaars op koelkasten met frisdrank.