Pullman is de ontbrekende schakel in Accor’s porfolio van niet-gestandaardiseerde merken, zo laat topman Peter Verhoeven van Accor Hotels Nederland weten.
Accor bestaat uit Sofitel voor het luxe segment, Mercure voor het middenklasse segment en All Seasons voor economy accommodaties. In de toekomst zal het Sofitel-brand nog meer op het topsegment worden gericht, met Pullman net daaronder gepositioneerd.
Nadruk
In Nederland wordt Sofitel Cocagne in Eindhoven het eerste Pullman hotel. In de komende tijd zal het hotel omgevormd worden. Daarnaast is Accor op zoek in de regio Amsterdam naar geschikte locaties om in de toekomst nieuwe Pullman hotels te lanceren.
Wereldwijd wil Pullman is 2015 over driehonderd hotels beschikken. Het begint met een netwerk van 59 hotels in 23 landen verspreid over Europa, Azië en het Midden-Oosten. Latijns-Amerika volgt in 2009. Elk jaar komen er 25 nieuwe hotels bij. De nadruk ligt op grote, internationale zakelijke en vakantiebestemmingen.