Starwood Capital koopt Golden Tulip

Starwood Capital koopt Golden Tulip

Golden Tulip Hospitality en een dochteronderneming van Starwood Capital Group Global, bekend van de Louvre Hotels, zijn een exclusiviteitcontract overeengekomen voor de aankoop van de gehele Golden Tulip portfolio waaronder de franchise business, alle merken en het intellectueel eigendom.

Naar verwachting wordt de aankoop definitief op 26 juni. Dit onder voorbehoud van de uitkomsten van het Due Diligence onderzoek; een uitgebreid boekenonderzoek naar de cijfers van GT.

Starwood Capital wil met de aankoop groei van de Golden Tulip-merken en Louvre Hotels realiseren in bestaande en opkomende markten, zo maakten beide partijen bekend in een persbericht. Starwood Capital staat volledig los van hotelbedrijf Starwood. Oprichter Barry Sternlight werkte vroeger voor Starwood, weekte zich los en startte Starwood Capital.

Hans Kennedie noemt de combinatie van Golden Tulip en Louvre Hotels een sterke wereldwijde hospitality organisatie, met een Europese basis. De gecombineerde groep creëert substantiële synergie en voordelen voor zowel de consument als voor onze hotels.’

Rich Gomel, topman bij Starwood voegt er aan toe: ‘Golden Tulip is een sterk merk en een groot franchisenetwerk. De groep is een krachtige toevoeging aan onze merken van Louvre hotels - Premiere Classe, Campanille, Kyriad en Kyriad Prestige. zowel geografisch als in het segment waarin de merken opereren.’

Volgens Gomel hebben de Golden Tulip franchisenemers voordeel bij het samenvoegen van beide hotelgroepen. ‘Net zoals bij Louvre Hotels zal Starwood zorgen voor groei van de Golden Tulip-merken,’ zegt hij.

Starwood en Golden Tulip hebben samen meer dan duizend hotels in veertig landen met in totaal 82.000 kamers.

De alliantie van Golden Tulip en Louvre hotels zal vertegenwoordigd worden door kantoren over de hele wereld; in Europa, het Midden-Oosten, Afrika, Azië, Zuid- Amerika en Noord-Amerika.