'Trek jongeren aan voor social media marketing

'Trek jongeren aan voor social media marketing

Hoteliers moeten jongeren met technische kennis en een technische opleiding aantrekken om serieus werk te maken van social media markering. De salesmanager hiervoor verantwoordelijk maken is onverstandig.

Dat zegt Patrick Landman van Xotels.com, specialist in social media marketing in de hospitality in een video-interview met MissetHoreca.nl.

‘Jongeren die net afgestudeerd zijn noemen wij de Facebookgeneratie. Deze jongeren zijn veel slimmer en handiger met Facebook, Twitter en andere sociale netwerken dan de gemiddelde general manager. Ze zijn er mee opgegroeid’, aldus Landman.

Landman vervolgt: ‘We moeten dus op zoek naar deze jonge, technische mensen. Niet alleen voor social media marketing maar ook voor revenue management’.

Naast het aantrekken van jonge mensen van buiten de branche moet het horecaonderwijs volgens Landman zich ook meer aanpassen aan de hedendaagse rol van internet in de hotellerie. ‘In de opleiding ontbreekt het technische aspect van revenue management. De basis voor revenue management is het goed gebruiken van Excell. Basiskennis van Excell ontbreekt bij de gemiddelde hotelstudent’.

Bekijk hieronder het complete interview