Wereldwijde lancering Tripr.tv

Wereldwijde lancering Tripr.tv

Tripr.tv, een soort YouTube voor de hotelwereld, wordt woensdag 27 augustus wereldwijd gelanceerd. De site, waarbij hotelgasten video's maken en er geld mee kunnen verdienen, werd afgelopen zes maanden succesvol getest.

Dat laat Tripr.tv bij monde van chief executive officer Jan Kooman, weten. ‘Er staan nu bijna duizend hotel video reviews op de site en we willen er tienduizenden meer’, aldus Kooman. De site bevat momenteel video’s van 31 Nederlandse hotels.

Tripr.tv begon een half jaar geleden met een video review website voor reizigers. Hotelbezoekers konden een korte video over het hotel uploaden op Tripr.tv. Wanneer iemand een kamer reserveert naar aanleiding van de getoonde video, ontving de maker een deel van de boekingscommissie.

Nu, zes maanden later, wordt de site officieel wereldwijd gelanceerd. De site stelt dat zelf gemaakte video’s een helder een eerlijk beeld gegeven van de hotels. Het toon potentiële hotelgasten hoe een hotel er werkelijk uitziet, in tegenstelling tot de websites van de hotels zelf, aldus Tripr.tv.

Tript.tv heeft overeenkomsten gesloten met diverse hotelboekingsites zoals Expedia.com en Booking.com. Recent heeft Greenhouse Innovation, de investeringsmaatschappij van Sander Andreae en Marc Duijndam, deelgenomen aan de site. Duijndam is voormalig md van Google Benelux.