Winst IHG stijgt met 22 procent

Winst IHG stijgt met 22 procent

InterContinental Hotel Group (IHG) zag in het derde kwartaal de operationele winst ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar stijgen met 22 procent. De totale winst daalde wel met liefst 60 procent, maar dat is grotendeels te wijten aan de verkoop van hotels in het derde kwartaal van 2006.

De winstdaling van 231 miljoen euro naar 90 miljoen was ingecalculeerd, de operationele winststijging naar bijna 95 miljoen euro viel zelfs mee. De omzet van IHG groeide ten opzichte van vorig jaar overigens met 14 procent tot ruim 320 miljoen euro.

De positief uitgevallen operationele winst dankt IHG vooral aan de zwakke dollarkoersen. De winst zou bij een constante wisselkoers ongeveer 20 procent zijn geweest, schrijft Hotels Magazine.

De vooruitzichten voor de rest van het jaar zijn positief, zegt het moederbedrijf van hotelmerken InterContinental, Crowne Plaza en Holiday Inn volgens Zakenreisnieuws.nl. Volgens IHG is de aankondiging Holiday Inn volledig te restylen goed ontvangen.

Dagelijks voegt de onderneming gemiddeld twee nieuwe vestigingen aan de portfolio. Wereldwijd exploiteert IHG 3.800 hotels.

CEO Andrew Cosslett zegt niet bang te zijn voor een dalend aantal reizigers als gevolg van de onrust op de financiële markten. IHG’s aanwezigheid in de verschillende prijssegmenten biedt genoeg zekerheid voor het bedrijf. ‘Mensen stoppen niet met reizen. Ze kiezen misschien wel voor een goedkopere accommodatie.’

Meer IHG berichten: