Nieuwe reiszoekmachine Wereldradar.nl zoekt louter op budget

Nieuwe reiszoekmachine Wereldradar.nl zoekt louter op budget

Wereldradar.nl is een nieuwe vakantiezoekmachine die louter selecteer op het gekozen budget. De site biedt bijna 50.000 reizen verdeeld over negentig landen aan van grote partijen als Neckermann, Jiba en D-reizen.

De boekingssites komt uit de koker van drie jonge internetondernemers en is sinds half maart actief. In plaats van eerst het land en verblijfsduur te kiezen, vullen bezoekers op Wereldradar.nl alleen hun vakantiebudget in. De beschikbare vakanties die binnen dat budget vallen, worden direct op Google Maps getoond.

De oprichters van Wereldradar.nl willen met hun vakantiezoekmachine een nieuwe weg inslaan in de reisbranche. Nu driekwart van de vakanties online wordt geboekt in plaats van bij het traditionele reisbureau, is het volgens de makers van Werledrader.nl tijd voor de volgende stap.

‘Het is de bedoeling dat Wereldradar.nl je inspireert, maar het moet je vooral de buitenkansjes laten vinden’, aldus medeoprichter Sander Vessies, die zich tijdens het boeken van een eigen vakantie eraan stoorde dat de meeste reiswebsites volgens hem alleen maar vanuit de aanbodkant denken.

Vessies: ‘Op de sites van de reisaanbieders moet je altijd eerste alle criteria invullen en bovendien al weten waar je heen wilt. Wereldradar.nl doet dat precies andersom.  Veel mensen zijn flexibeler in de vertrekdatum dan dat reisaanbieders denken en houden bovendien van variatie in de vakantiebestemming. Daarom is het vreemd dat je juist die twee waardes vooraf moet opgeven’.

De makers van Wereldradar.nl willen hun site flink doorontwikkelen. In de toekomst worden specifieke doelgroepen bediend dankzij themazoekmachines. Daarbij wordt gedacht aan cruises, eenouder-vakanties en jongerenreizen.