Fotografie thema tweede Mercure Cultuurprijs

Fotografie thema tweede Mercure Cultuurprijs

De inschrijving voor de tweede editie van de Mercure Cultuurprijs is geopend. Mochten de creatieve deelnemers tijdens de eerste editie zich over het tafelen ontfermen, dit jaar mogen ze een fotoserie voor gasten van Mercure hotels ontwikkelen.

Mercure hotels vraag om een fotoserie die ook daadwerkelijk in productie kan worden genomen. 'Deelnemers mogen de foto's in een unieke vorm presenteren,' voegt de jury toe.

Met de wedstrijd richt de Mercure Cultuurprijs zich op (semi-)professionele fotografen, vormgevers, ontwerpers en net afgestudeerde studenten van creatieve opleidingen en fotoacademies.

De opdracht bestaat uit twee elementen: een fotoserie rondom het thema 'hotel' en een voorstel voor een presentatievorm. Dit laatste kan een projectie, installatie, boek of een geheel andere vorm zijn. Belangrijk is dat foto's en vorm elkaar versterken en dat beiden passen bij Mercure.

Met de Mercure Cultuurprijs, een jaarlijks terugkerende wedstrijd, wil Mercure hotels creatieven een podium bieden en haar rol in de Nederlandse kunst- en cultuursector versterken.

Mieke Cuppen, winnaar Mercure Cultuurprijs 2011: 'Mijn deelname was een erg leuke en leerzame ervaring. Het heeft mij veel publiciteit, goede contacten en zelfs enkele opdrachten opgeleverd. Daarbovenop is het natuurlijk fantastisch dat een deel van mijn ontwerp daadwerkelijk in productie is genomen en binnenkort wordt gebruikt in alle Nederlandse Mercure hotels.'

Inschrijven voor de prijs kan tot 31 augustus 2012.

Bekijk deze collectie

Inrichting

Bij de inrichting van je horecazaak en je terras komt veel kijken. Je wilt dat de sfeer past bij het concept en je gasten aanspreekt. Er zijn veel aspecten waar je rekening mee moet houden. In deze collectie tips en inspiratie op het gebied van interieur en exterieur: van het interierontwerp tot meubilair en van routing tot sfeer.