'Amsterdam promoten als strandbestemming

'Amsterdam promoten als strandbestemming

Amsterdam wordt steeds vaker als strandbestemming aangeboden aan buitenlandse toeristen. Hotels mikken met speciale arrangementen vooral op Duitse gasten en wijzen ze op de korte reisduur tussen Amsterdam en de Noordzeekust.

Amsterdam als strandbestemming wordt een belangrijk issue de komende jaren, voorspelt Albert Rouwendal. Rouwendal is general manager van het Mövenpick Hotel Amsterdam City Centre.

‘Het is een beetje ontstaan in crisistijd. Zo’n periode maakt je extra creatief. De Duitse markt is een strandmarkt. We weten dat Duitsers graag naar de Noordzeekust gaan en bieden ze de combinatie met de stad aan. Overdag vertoeven ze op het strand en ’s avonds in de stad’, aldus Rouwendal.

Albert Rouwendal

De hotelmanager ziet toenemende belangstelling voor speciaal samengestelde arrangementen. Daarnaast speelt Amsterdam er volgens Rouwendal goed op in door de hotelgasten te wijzen op goede vervoersmogelijkheden van de stad naar het strand.

Rouwendal: ‘Den Haag wordt sterk geassocieerd met strand, maar vanuit het centrum van Amsterdam ben je net zo snel op strand. Zo worden er speciale bussen ingezet naar Zandvoort en is er de trein naar het strand. Binnen 25 minuten ben je vanuit Amsterdam op het strand’.