Amsterdams budgethotel succesvol met anti-reclame

Amsterdams budgethotel succesvol met anti-reclame

Haarballen in de doucheputjes, beestjes in slechte bedden, lawaaierig en smerig en geen uitzicht. Het Hans Brinker Hotel in Amsterdam trekt met succes gasten door middel van anti-reclame.

Dat meldt De Telegraaf. In de praktijk is het hoofdstedelijke hotel een low budget boetiekhotel, waar je voor 25 euro per nacht kunt verblijven. Geen luxe, maar wel internet, ontbijt en lockers. De receptie is 24 uur per dag bemand en het hotel heeft een restaurant en een bar.

De marketingacties doen echter het tegenovergestelde vermoeden. Op posters gaat het over haarballen in de doucheputjes en beestjes die zich mogelijk in de bedden zouden bevinden.

Verder wordt gewaarschuwd voor de vele hondenpoep voor de deur en onderscheidt het hotel zich door ‘geen uitzicht en slechte bedden’, ‘lawaaierig en smerig’, ‘het kan niet slechter, maar we doen ons best’ en ‘Nu met nog minder service’.

Een marketingstrategie die nu al vijftien jaar met succes wordt gehanteerd. Het heeft het hotel gemaakt tot een plek waar veel mensen toch minstens één keer moeten zijn geweest’, aldus het artikel.