Best Western zet in op kleine gebaren

Best Western zet in op kleine gebaren

De hotelketen Best Western introduceert het Wow-concept, Wow staat voor World of Wonders. Directeur Wytze van den Berg van Best Western Nederland wil met Wow door middel van een klein gebaar een verrassingseffect creëren bij de gasten.

Hotels aangesloten bij de keten moet vijf attenties verplicht invoeren. Volgens Van den Berg moeten attenties in de ruimste zin van het woord opgevat worden. Het is niet alleen een welkomstboodschap op de kamer van de gasten of een cadeautje dat specifiek is voor de regio van het hotel. Met Wow wil Best Western meer huiselijkheid in de hotels brengen. Bij het uitchecken krijgen gasten bijvoorbeeld koffie of thee mee voor onderweg.

Attenties

Een ander voorbeeld van een attentie is een foto van een zaal die klaar is voor een meeting die naar de trainer wordt gemaild. De trainer boekt de zaal immers vaak niet zelf, maar is wel nauw betrokken bij de meeting. Dit geeft de trainer de kans om te kijken of alles klopt en kennis te maken met de sfeer in de zaal.

Best Western heeft ruim dertig hotels in Nederland. De keten streeft naar zestig franchise hotels in 2011.