Beter vergaderen met koekjes in hotel

Beter vergaderen met koekjes in hotel

Het soort koekje dat in vergaderzalen in hotels wordt aangeboden, kan een akkoord maken of breken. Tachtig procent van de zakenmensen vindt dat koekjes de kwaliteit van de vergadering bepalen. Dat blijkt uit een enquête van Holiday Inn.

Van de ondervraagden is 58 procent van mening dat de koekjes in de vergaderzaal in hotels de eerste indruk van een bedrijf positief kunnen beïnvloeden. Zo’n tachtig procent beweert dat koekjes de kwaliteit en het resultaat van een vergadering verbeteren.

Juridische professionals worden het sterks beïnvloed door een koekje van uitstekende kwaliteit (67 procent), gevolgd door verkopers, media of marketingprofessionals.

In de overheidssector is 59 procent van de respondenten het erover eens dat koekjes een gunstig invloed kunnen hebben tijdens een vergadering. In de eerste ‘business biscuit study’ ondervroeg Holiday Inn meer dan duizend zakenmensen in Groot-Brittannië.

Verder blijkt dat koekjes het tweede belangrijkste aspect van een vergaderzaal blijkt te zijn, na tafels en stoelen en vóór verlichting, technologie en decoratie.